"אני קונה אוכל –האם זה הוצאה מוכרת לצורך במס"

"אני קונה אוכל –האם זה הוצאה מוכרת לצורך במס"

היי כולם,
חשבתי לרשום על זה הפעם….לקוחות שואלים לעיתים תכופות האם כשהם קונים אוכל בחוץ או כשהם מזמינים למשרד, האם זה נחשב הוצאה מוכרת לצורך מס. הכללים הם דיי ברורים אבל הבעיה שבאינטרנט יש עודף מידע ובלי עין הרע ספרי ההדרכה של ה IRS הם פשוט בלתי נגמרים.
אז לקוראים העסוקים הכנתי טבלה קצרה של "כללי אצבע" (מצורף כתמונה כי כמובן שפייסבוק לא מאפשרת להדביק טבלה) ולאלה שיש טיפה קצת יותר זמן הרחבתי למטה:
אפשר לחשוב על 6 מצבים אפשרים:
11. פגישה עסקית -ארוחה בזמן פגישה עסקית עם לקוח או אפילו לקוח פוטנציאלי –ניתן לדרוש 50 אחוז ממה ששילמת בדוח.
22. נסיעת חוץ -ארוחה שאתה קונה לעצמך, אבל בתנאי שאתה בנסיעה ונמצא מחוץ למקום העסקים הרגיל (הכוונה מחוץ לעיר שבו אתה עובד) ובתנאי שאתה לא מקבל שיפוי – וגם אז 50 אחוז ממה ששילמת, אפשר לדרוש כהוצאה.
33. אירוע חברה בתוך העסק –ארוחות במסגרת אירוע חברה המתקיים במתקני החברה – 100 אחוז ממה ששילמת ניתן לדרוש כהוצאה. אבל זה צריך להיות אירוע שנועד לקדם את אינטרס המעסיק, כגון אוכל בחדר ישיבות במסגרת פרזנטציה למשל.
44. אירוע חברה מחוץ לעסק –אירוע זהה לדוגמא הקודמת, אותה פרזנטציה לקידום אינטרס המעסיק שמתקיימת במסעדה נניח -50 אחוז ממה ששילמת ניתן לדרוש כהוצאה (הנה דוגמא לתכנון….תעשה את האירוע בעסק עצמו ותדרוש את כל ההוצאה)
5. צורכי משרד –קפה, תה עוגיות וכו -100 אחוז ממה ששילמת ניתן לדרוש כהוצאה.
66. החזר הוצאות לעובד – המאמר עמוס מידי…אז ארחיב בפוסט הבא

סיימנו לדבר על המהות וכעת משפט על פרוצדורה: כל זה טוב ויפה בתנאי ששומרים תיעוד מלא. תיעוד מלא זה לא רק דפי בנק או דוח חודשי מויזה….אלא חשבוניות, קבלות ותכתובות מייל (המראות שהפגישה העסקית הייתה באמת עם לקוח ולא עם המאהבת….)
אם יש לך פיילה מלאה בחשבוניות וזה נראה כמו בתמונה…. זה טוב  J

אם המראה הזה לא עושה לך טוב, יש עוד שיטה אבל היא לדעתי ממש התפשרות…אפשר לקבל סכומי הוצאה גם בלי קבלות אבל הסכומים הם נמוכים. מצ"ב לינק לסכומים שאפשר לקבל לפי מדינה:
http://www.gsa.gov/portal/content/101518

שיהיה בתיאבון!

קריאה נוספת:
https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/p463.pdf

-הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן העוסק במיסוי ישראלי, אמריקאי ובינלאומי. האמור הנו להשכלה כללית בלבד, אין לקבל החלטה ללא בדיקה פרטנית של העובדות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן