פנדורה Πανδώρα (נמצא בארה"ב, עובד מהבית מקבל תשלום בישראל/ תאונות מס וכניסה לאיזור הסכנה)

פנדורה Πανδώρα (נמצא בארה"ב, עובד מהבית מקבל תשלום בישראל/ תאונות מס וכניסה לאיזור הסכנה)

~פנדורה~

"אז עכשיו אתה השוטר של הIRS, נסה אתה לחיות ממלגה של חמישים בשנה –התעצבן עלי דודי.

"אני לא שוטר של אף אחד, כחבר אני מבין אותך אבל כרואה חשבון שלך, אני מנסה להוציא אותך מאיזור הסכנה. אתה כאן על ויזה שלא מאפשרת לעבוד ובכל זאת, אתה עובד מהבית ומקבל תשלום בישראל, במיסים קוראים לזה טרגדיית מסים. אבל אבל עזוב מסים, יש מצב שאתה משחק באש מבחינת אשרת השהייה שלך, תבדוק את זה" עניתי.

"עזוב, אתה פותח כאן תיבת פנדורה, אני לא מכיר חוקר שלא עושה את זה. זה השלמת הכנסה. לא המצאתי את הגלגל. לא מדברים על זה וזהו". השיב לי.

עזבתי.

פרקי אבות. פרק א. פסוק יז. רישא.

~פנדורה~

"רגע אחרי הבריאה היו בעולם רק גברים ולא היו בו נשים. האל זיאוס, מי שנחשב ראש האלים, לא רצה שלבני האדם תהיה אש והוא החביא אותה מהם. אבל הטיטן פרומתיאוס שמצא את האש, החזיר אותה לבני-האדם. זאוס מאד כעס… הוא כל כך כעס …הוא ברא את האשה הראשונה. הוא קרא לה פנדורה, ביוונית רבת המתנות. ואכן, היא קיבלה המון מתנות מהאלים: יופי, קסם, חנפנות ועוד. זאוס עצמו נתן לה תיבה ואסר עליה לפתוח אותה. פנדורה נישאה לאפימתאוס, אחיו של פרומתיאוס הטיטן. החיים האירו פנים לזוג הראשון. אבל סקרנותה של הפנדורית ..גרמה לה לפתוח ביום אחד את התיבה.. ומה יצא מהתיבה המסתורית? – יצאו המון מפלצות קטנות ומעופפות.. קנאה, כעס, מחלות, נקמה ועוד מבחר של קללות שיביאו קץ על העולם המושלם שנברא ויאמללו מאד את בני האדם". קרדיט: אאוריקה -rg.il/item/29056/%D7%9E%D7%94%D7%95https://eureka.o-%D7%A9%D7%9C-%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%94

~פנדורה~ אני רואה את זה הרבה: משפחת מצבים שבהם עובדים און ליין בארה"ב והתשלום בישראל

1. זה אותו פוסט דוק שמעביר קורס קיץ בטכניון מהמחשב בבית ומקבל טופס 106 בישראל.

2. זו אותה בת זוג שבעלה עבר לעבוד בסניף של החברה בקליפורניה, היא על ויזת H4 והיא עדיין עושה עיצוב גרפי למעסיק הקודם שלה בארץ. הוא ממשיך לשלם לה שם.

3. זה אותו בחור ישראלי שפשוט לקח כמה חודשים עד שקיבל את הויזה בארה"ב ובנתיים המשיך לעבוד עבור המעסיק הישראלי מרחוק וקיבל תשלום בישראל.

{בפוסט אחר משפחת מצבים אחרת: התשלום בארה"ב אבל בניגוד לתנאי הויזה ("תקין במס, אסון בהגירה"): 1. אתה סטודנט כאן על F נניח ובטעות קיבלת איזה 1099 אמריקאי.

2. או אתה כאן על ויזת תייר, פתחת LLC בבעלות מלאה ואתה מריץ עסק דרכה, חשבת שזה יישות נפרדת לצורכי מס.

~פנדורה במסים~

1. כאשר אתה יושב ועובד מהבית על אדמת ארצות הברית, כללי המס רואים בהכנסה ככזו שנצמחה בארצות הברית (למעט חריג). מקום ביצוע העבודה הוא הקובע לעניין זה. זה לא מעניין שהתשלום בישראל, זה לא מעניין שניתן טופס 106, זה לא מעניין שמהעסיק יושב בישראל וזה גם לא מעניין שהעבודה היא לא פיזית אלא און ליין מרחוק. כללי המיסוי נותנים משקל מכריע להיכן ניתן השירות ואם הוא ניתן בדירה באפר ווסט סיד. ההכנסה הופקה בארהב לצורכי מס

2. זה אומר שאתה חוקית חייב לכלול אותה בדוח ולחשב בגינה את המס האמריקאי. לכן אתה כבר במצב של "אי רישום תקבול" או "עובד בשחור" בשפה של פאודה. יתכן בזירה הפלילית ולא בזירה האזרחית.

3. בישראל המס ששולם הוא למעשה מס בהתנדבות. טכנית, אומנם נוכה מס מהתלוש, אבל אם אינך נחשב תושב ישראל-שילמת מס בהתנדבות ואם אתה עדיין תושב, אולי היית נדרש רק להשלים את ההפרש מס בישראל ולא את הכל. בנתיים שילמת הכל.

4. אנחנו תמיד מכניסים את המס ששולם בטופס 106 כזיכוי בדוח המס האמריקאי! אבל כאן תכלס –אסור –ה-106 קורא לזה "הכנסה ישראלית", חוקי המס (פקודת מס הכנסה, IRC והאמנה) רואים את זה כהכנסה שהופקה בארהב ואם שולם מס בישראל, לא ניתן לקבל אותו כזיכוי.

5. בישראל –אתה תכלס מאבד את הפטור מהגשת דין וחשבון. רוב ציבור השכירים בישראל לא צריכים להגיש דוח למס הכנסה בישראל, אבל ברגע שהפקת הכנסת חוץ, אתה כן חייב להגיש דוח מס בישראל.

6. ברור לך שאתה כבר לא תוכל לטעון לניתוק תושבות אם תרצה כשאתה מנפנף בתלוש משכורת ישראלי?

7. אם מערכת היחסים שלך עם המעסיק הישראלי מאפשרת לך למשל לחתום חוזים בשמו מול גורמים בארה"ב, יצרת לו חובות רישום ודיווח בארה"ב.

8. וגם אם אתה לא חותם בשמו מול גורמים בארה"ב –אם הרשויות ידעו, הוא חשוף כי הוא מעסיק עובד ללא פתיחה של תיק ניכויים (חברה ישראלית יכולה לפתוח סניף בארה"ב ולהעסיק עובדים אבל חייבת להירשם)

9. פיתרון חלקי? אפשר יהיה להציע מערכת יחסים אחרת, במקום שתהיה שכיר (יחסי עובד –מעביד) של המעסיק הישראלי, תהיה ספק נותן שירות. היינו, תוציא לו חשבונית. תהיה כמו כל ספק זר שנותן שירות ללקוח ישראלי. לפחות יהיה כאן מס אחד בתמונה.

~פנדורה בהגירה~ היבטי הגירה: משחקים באש בעידן החדש כל עולם המיסוי בעיניי מתגמד אל מול עולם ההגירה. השאלה היא ביחס לאותם יחידים שהם בארהב בסטטוס של Non Immigrant Visaואותה ויזה או שלא מאפשרת לעבוד (F2, H4, B1,, B2, O3) או שמאפשרת למעסיק ספציפי (H1B), האם עבודה כזאת מהבית בתשלום בפייפאל או בבנק בישראל מהווה הפרה של תנאי האשרה.

שווה להכיר את:

U.S.C Section 245 (c )(8)

ביקשתי מחברי עורך הדין אלכסנדר צ'רני ממשרד http://tntlawyer.com/ להתייחס הוא כתב:

"כדי לענות על השאלה האם אדם העובד מהבית בתוך ארה״ב בשביל מעסיק שיושב מחוץ לארה״ב ומקבל עבור זה תשלום ללא אישור עבודה מרשויות ההגירה עובר על חוקי ההגירה, צריך לבחון את ההגדרות של תעסוקה, עובד ומעסיק:

המחוקק האמריקאי מגדיר את המונח ‘תעסוקה’ בתור כל שרות או עבודה שבוצעה על ידי עובד אצל מעביד בתוך ארה״ב.

המחוקק האמריקאי מגדיר את המונח ‘עובד’ בתור אדם המספק שירותים או עובד בשביל מעסיק.

המחוקק האמריקאי מגדיר את המונח ‘מעסיק’ בתור אדם או ישות אשר מעסיק או מקבל שירותים של עובד אשר מבוצעים בתוך ארה״ב עבור שכר או גמול אחר.

נשאלת השאלה, האם אדם העובד מהבית בתוך ארה״ב בשביל מעסיק שיושב מחוץ לארה״ב ומקבל עבור זה תשלום עונה על ההגדרות לעיל?

לאחר בחינת ההגדרות, ניתן להסיק בוודאות שאדם העובד מהבית בתוך ארה״ב בשביל מעסיק שיושב מחוץ לארה״ב ומקבל עבור זה תשלום עונה על ההגדרה של תעסוקה מאחר והשירותים ו/או עבודה מבוצעים בתוך ארה״ב עבור מעסיק ואותו אדם מקבל על כך גמול.

ההשלכות של תעסוקה לא חוקית הינן חמורות ביותר. אדם העובד לא חוקית מפר את תנאי הויזה שלו. הפרה של תנאי הויזה גוררת אחריה איבוד מיידי של הסטטוס החוקי של אותו אדם. אדם ללא סטטוס חוקי לא יכול להאריך את הסטטוס שלו, לא יכול לשנות את הסטטוס שלו לסטטוס אחר ולא יכול לקבל גרין קארד (פרט לגרין קארד דרך בת זוג או ילד אמריקאי).

הכותב הינו עורך דין לענייני הגירה בעל הסמכה לעריכת דין במדינת ניו יורק ובמדינת ישראל, הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד. אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות. הכתוב אינו מקים יחסי לקוח/עו"ד.

תודה אלכס!!! את אלכס ניתן להשיג במייל: acherny@tntlawyer.com

עד כאן להיום, אני משאיר את התיבה סגורה. ספר דברים. פרק ד. פסוק טו. רישא.

הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי, משפט וחשבונאות בזירה הישראלית האמריקאית והבינלאומית, הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד. אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות. הכתוב אינו מקים יחסי לקוח-רו"ח/עו"ד.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן