קשרים והשלכות בין הגירה לארה"ב מבוססת נישואין ומסים

קשרים והשלכות בין הגירה לארה"ב מבוססת נישואין ומסים

הפוסט היום עוסק בהבדלי השקפה בן רשויות ההגירה לרשויות המס. כיצד אותו מצג עובדתי (דוח מס ) נראה אחרת בעיני המתבונן (USCIS VS THE IRS)

ונפתח בבדיחה שראיתי אצל אייזיק

בחור אחד נכנס לבית מרקחת ואומר לרוקחת שהוא זקוק בדחיפות להתייעצות דיסקרטית עם רוקח ממין זכר. "אין כאן רוקח", עונה הרוקחת. "אני ואחותי מנהלות את המקום, אבל אנחנו יכולות לעזור לך". "תראי", מגמגם הבחור הנבוך, "זו בעיה אישית שיהיה לי יותר נוח לדבר עליה עם גבר". "אני מבטיחה לך שאני מאוד מקצועית, אתה יכול לסמוך עליי", משיבה הרוקחת מבעד לעדשות המשקפיים העבות שלה. "טוב", מסכים הבחור בלחש. "יש לי בעיה. יש לי זיקפה תמידית, בכל מקום ואפילו עכשיו. זה גורם לי למבוכה גדולה ולאי נעימויות. מה את יכולה לתת לי בשביל זה?" "חכה רגע", אומרת הרוקחת, "אני אלך להתייעץ עם אחותי". בתוך רבע שעה חוזרת הרוקחת ואומרת לבחור בחיוך: "התייעצתי עם אחותי, ומה שאנחנו יכולות לתת לך זה שליש מהעסק, רכב צמוד ואלפיים דולר בחודש".

 

הבדלי השקפה

אותו הדבר אבל כל אחד רואה משהו אחר, כל אחד מפרש אחרת.

הפוסט של היום עשוי לעניין זוגות שהחליטו להגר לארה"ב ואחד מהם -הוא אזרח אמריקאי- והוא עותר לקבלת מעמד של תושבות קבע (כרטיס ירוק) לבן/ת הזוג.

אז מה הקשר למסים?

לאחר שהמקרה הבא חזר על עצמו פעמיים החלטתי לכתוב על זה:

מיסים ורקע => כאשר אתה 1. אזרח אמריקאי ו-2. גר מחוץ לארה"ב בדרך קבע בארץ ומגיש דוח מס אמריקאי, אתה עשוי להשתמש בפטור ממס מאוד מסוים החל על הכנסות אקטיביות (עבודה כשכיר או עסק). הפטור עד סכום מסוים מידי שנה, יפחית או יאפס את ההכנסה שרצה לחישוב המס האמריקאי
דוגמא:
הכנסה מטופס 106 ישראל: 100,000
פטור ממס –טופס 2555" (100,000)

הכנסה שרצה לחישוב: 0

הגירה ורקע => כשאתה מבקש להיות ספונסור של בת הזוג, אתה, בין היתר, צריך להראות יכולת לכלכל אותה וכדי לבסס את זה, אתה מראה, בין היתר, דוחות מס. מספר מקרים שהגיעו לפתחי וכן גם עמוד 8 להגדרות בטופס I-864

https://www.uscis.gov/sites/default/files/files/form/i-864instr.pdf

הראו שרשויות ההגירה מסתכלות על השורה התחתונה שלאחר הפטור, היינו האפס ולא ההכנסה של ה 100000 בדוגמא. היינו לשיטתם, רשויות ההגירה מסתכלות על שורת ההכנסה שלאחר הפטור ומאחר והסכום הוא אפס או נמוך, קובעות הן שאינך יכול לשמש ספונסר כי אין לך ability to pay

רשות המסים מסתכלת בדוח ורואה הכנסות של מאה אלף אבל רשות ההגירה מסתכלת על אותו הדוח ומפרשת לכיוון אחר, כמו בבדיחה בבית המרקחת- כל אחד ועולם ההגדרות שלו.

אז מה נעשה במקרים כאלה בו רשות ההגירה בחנה את דוח המס וקבעה שאין לך יכולת לכלכל את התושב הזר::

או שעו"ד הגירה ילך על מסלול שבו מוכיחים ability to pay  באמצעים אחרים

או שצריך לתקן את הדוחות אחורה….

 

חלופה 1 –שאלתי את חברי עו"ד אלכס צ'רני Alexander Chernyשעוסק מבוקר ועד לילה בדיני הגירה:

"מה שמעניין את רשויות ההגירה הוא לא כמה כסף אדם הרוויח בעבר, אלא כמה כסף הוא מרוויח כעת. כך למשל אדם שהרוויח במהלך השנה $100,000, אולם פוטר מעבודתו יום לפני הגשת הבקשה לגרין קארד, מבחינת רשויות ההגירה ההכנסה הנוכחית שלו היא $0.

​רשויות ההגירה מסתכלות על דוחות המס משנים קודמות כאינדיקטור למה שאדם ירוויח בעתיד במקרה שאתו אדם עובד באותה העבודה או בעבודה דומה. כך למשל אם אדם עבד מספר שנים אצל אותו מעסיק והרוויח משכורת זהה בכל השנים האליו, רשויות ההגירה יטו להאמין שאותו אדם אכן מרוויח נכון ליום הגשת הבקשה את הסכום אותו הוא טוען.

אם העותר מרוויח בישראל כמות כסף מסויימת והוא עתיד להרוויח את אותה הכנסה מאותו המקור גם לאחר המעבר לארה״ב, ניתן להשתמש בהכנסה זו למטרת טופס I-864. אולם אם אותו אדם השתמש בפטור ממס שאשר תאר לעיל (2555) ומראה הכנסה אפסית או מאוד נמוכה, רשויות הההגירה עשויות להגיע למסקנה שאין לך הכנסה מספקת.

חלופה 2- תיקון דוחות אחורה

מה זה לתקן את הדוחות אחורה? הרי אין "טעות"

אספר שלאותו אזרח אמריקאי שחי בישראל ורוצה להגיש דוח מס אמריקאי, יש שני מסלולים:
1. לדווח על ההכנסה ולבקש פטור –נקרא לזה מסלול 2555
2. לדווח על ההכנסה ולבקש זיכוי –נקרא לזה מסלול 1116

 

במסלול הפטור, אתה מראש מוציא מהחישוב המס את ההכנסות שהרווחת בישראל, כאילו אינן במשחק. היתרון הוא פשטות יחסית. החיסרון הוא ראשית כמו במקרה שלנו, הדוח יראה הכנסות אפס או נמוכות ויתכן ולצרכים אחרים, זה לא ישרת אותנו (קבלת הלוואה, רשות הגירה בעתירה לגרין קארד), חיסרון נוסף במס הוא היעדר היכולת לקבל הקלות מס עבור ילדים או עבור בעלי הכנסות נמוכות.

 

במסלול הזיכוי, אתה מכניס למשחק את ההכנסות למשל מטופס ה 106 הישראלי ומחשב עליהם מס אמריקאי (בההההה), אבל אז אתה זכאי לבקש שורה של הקלות מסים –כמו זיכוי בשל המס הישראלי, זיכוי מס בשל ילדים, מענק בשל הכנסות נמוכות (כאן אבל צריך גם מגורים בארה"ב בחלק מהשנה). יתרון נוסף לענייננו הוא שהדוח לא מראה שורה תחתונה של אפס ורשות אחרת (הגירה) לא יכולה לטעון להכנסות אפס ולהיעדר יכולת תמיכה.

 

אם שיקול של הגירה לארהב אינו במשחק ואתה בכל זאת רוצה לדעת, יש ברשת פוסט מקסים ומושקע של המתורגמן הפיננסי האלוף האלמוני כתב פוסט מדהים עם מחשבון שלעניין מסים –יכול לעזור בקבלת החלטה

https://fintranslator.com/2017/02/08/us-tax-calculator-2016-ftc-vs-feie/

קרדיט: https://fintranslator.com/about/
זהו להיום,

הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי, משפט וחשבונאות בזירה הישראלית האמריקאית והבינלאומית, הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד. אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות. הכתוב אינו מקים יחסי לקוח-רו"ח/עו"ד.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן