שיחות בין רואה חשבון בתחומי דיני המס לעורך דין בתחומי ההגירה

שיחות בין רואה חשבון בתחומי דיני המס לעורך דין בתחומי ההגירה

בוקר טוב ושבוע טוב
רציתי הפעם לפרסם את השיחה שהייתה לי עם אלכסנדר צ'רני עורך דין העוסק בנושאי שהייה והגירה,באישורו כמובן.
אני והוא מקבלים על בסיס שבועי, כל אחד בתחומו שאלות, גם מיחידים השוהים בארצות הברית ללא סטטוס חוקי. לשאלות יש מעין ממשק משותף וחשבנו שהמידע מטה אולי יענה על מספר שאלות:

אשר טוריאל, רו"ח משפטן (מסים):
ערב טוב אלכס, מקווה שסוף השבוע עבר עליך ועל משפחתיך בנעימים, הייתי רוצה לעשות איתך סיעור מוחות קצר: אני מקבל הרבה פניות מחברה ישראלים, למרבה הצער, ששוהים כאן לאחר שפג תוקף ויזת התייר שברשותם. ולכן הם בעצם שוהים כאן שלא כחוק. הם שואלים אותי על האם להגיש דוח מס ואני תמיד משיב שעולם המס אינו עולם דיני ההגירה ואת רשות המסים לא מעניין סטטוס השהייה אלא תשלום מס על הכנסות שהופקו (מצ"ב לינק לכתבה פשוט אבסורדית לפיה ראש הirs מסכים שהארגון שהוא עומד בראשו יקבל דוחות מס של יחידים השוהיים שלא כחוק שגנבו מספר SSN ובלבד שהם מגישים דוח מס
https://www.numbersusa.com/…/irs-commissioner-illegal-alien…
למרבה הצער, הם מקימים חברות וההכנסות שלהם מדוווחות תחת החברה. אני טוען את הדבר הבא: אני טוען שההפרת החוק בהקשר של דיני השהייה נוצרת כבר למחרת היום בו היא /הוא שוהה בניגוד לתנאי הויזה ובהיבט הזה זה כבר לא משנה האם הם מפיקים הכנסות כן או לא. לפחות הייתי מצפה שיגישו דוח מס כדין וידווחו על ההכנסות שלהם כדין. או במילים אחרות, אין החרפה של המצב עקב הפקת ההכנסה בניגוד לדין, ההפרה כבר קיימת עקב השהייה בניגוד לדין. קבלת הכנסות באמצעות חברה מסוג C Corporation היא לא יותר מהסוואת השהייה. לא הייתי רוצה שהם יסוו את ההכנסות שלהם, הייתי שמח שהם יטפלו בסטטוס שלהם ובלי קשר ידווחו על ההכנסות.

אלכסנדר צ'רני, עו"ד (הגירה):
בוקר טוב אשר, אתה צודק, עולם המס אינו עולם דיני ההגירה. לכל אדם מותר להקים חברה ולקבל הכנסה מהחברה. אולם, לתייר אסור לעבוד בחברה שהוא הקים. ברגע שתייר עובד בארה"ב (גם בחברה של עצמו) הוא עובר על חוקי ההגירה בכך שהוא מפר את תנאי הויזה שלו.
שהיה מעבר לזמן המותר  גם כן מהווה הפרה של תנאי הויזה. ההפרה מתקיימת ברגע שהתייר מפר את תנאי הויזה (עבודה לא חוקית או שהייה מעבר לזמן המותר). בכך שתייר לא משלם מיסים על הכנסה אישית ,הוא מפר את חוקי המס (כמו שאתה יודע זה יכול להיות אפילו עברה פלילית), מה שיכול להוביל לעילה נוספת לגירוש. כשמגיע עלי לקוח שעבד בארה"ב לא חוקי ולא שילם מיסים אישיים , אני תמיד אומר לו ללכת ולשלם רטרואקטיבית. אם קצין ההגירה שבוחן את התיק רואה שיושב לפניו אדם שלא שילם מיסים על הכנסה אישית, הוא לא יאשר את הבקשה לגרין קארד שלו עד שהמיסים שולמו. אחת השאלות ש תמיד שואלים אותי היא כמה כסף צריך לדווח. אני תמיד אומר להם תדווח כמה שהרווחת וזה חייב להיות מעבר להוצאות השנתיות (דירה, חשבונות, רכב , בגדים, אוכל וכו.) . זה לא הגיוני שלאדם יש הוצאות שנתים של 50 אלף דולר והוא רוצה לדווח על הכנסה של 20 אלף.

אשר טוריאל, רו"ח משפטן (מסים):
אלכס, הרבה פעמים אני רואה חברה  שיש לה חשבון בנק וחשבון הבנק משלם הוצאות פרטיות, אני יכול לומר שבהיבט המס מדובר במשיכה פרטית או דיבידנד או שכר. אני רואה גם מקרים בהם יש חשבון בנק אחד שהוא של החברה וגם הבעלים עושה בה שימוש פרטי לכל דבר ועניין. אני מסביר ללקוחות, שאם לא נשמרת ההפרדה הפרוצדורלית שבין חברה ליחיד, ניתן לבצע הרמת מסך, כלומר להתעלם מהאישיות משפטית נפרדת של החברה. אשמח לשמוע דעתך.
אלכסנדר צ'רני, עו"ד (הגירה):
שמתי לב אצל הרבה לקוחות שיש להם חברה והם לא יודעים שצריך להפריד את החברה מעצמם. הם משתמשים בכרטיס האשראי של החברה לקניות אישיות. הם לא מושכים כסף מהחברה בצורה מסודרת. אני יכול לספר לך שאני מטפל בכמה מקרים שבהם ייצגתי את הצד התובע את החברה וביחד עם התובע הרמנו את ההתאגדות ותבענו אתהבעלים אישית, כלומר כסף שהיה שייך לבעלים שימש לפירעון חובות החברה.

אשר טוריאל, רו"ח משפטן (מסים):
נחזור אחורה רגע, אז איך הגשה או אי הגשת דוחות מס על ידי שוהה לא חוקי עוזרת לו בהיבט ההגירה?

אלכסנדר צ'רני, עו"ד (הגירה):
לא הייתי אומר שאין טעם להגיש דוחות מס באימטלה של חברה, הייתי אומר שפעילות באימטלה של חברה לא מרפאת את העבירה על חוקי ההגירה.
לא הייתי אומר שתשלום מסים עומדת לזכותם בהליכי גירוש או בקשה לגרין קארד, אולם אי תשלום מסים והגשת דוחות בהחלט תעמוד לרעתם.
ולא רק זה, גם יחידים שלמשל נישאו והסדירו את מעמדם, מגישים לרשויות ההגירה דוחות מס בססטוס שונה ממה שהגישו לרשויות המס. חוסר הקורלציה בין המצג שאתה מציג לרשות ההגירה (נשוי) לבין המצג שאתה מציג לרשות המסים (דוח מס בססטוס יחיד) יכול להוביל לבעיות רציניות בתיק ההגירה.

האמור לעיל הוא תעתיק מתכתובת פנימית. הוא אינו משמש ואינו יכול לשמש יעוץ או חוות דעת. אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות

Attribute for Uncle Sam image:
Free Vector Art by Vecteezy!
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן