"אני משלם עבור גן/בייבי סיטר לילד שלי – האם זה הוצאה מוכרת"

היי בוקר טוב לכולם
אני מעריך שחלק ממקומות העבודה מתחילים בקרוב עם Open enrollment for FSA program וזה הנושא שרציתי לכתוב עליו השבוע וגם הפעם אני אנסה למצוא את הדרך להעביר את המסר בלי להעמיס באינפומציה שאותה ניתן למצוא ברשת.
אז כן, חלק ממה שאתם משלמים עבור "שמירה על הילדים”, אתם תקבלו בחזרה בדרך של הטבות מס.
אילו סוגי הטבות מס קיימות?
1. זיכוי מס
2. הפקדה לתוכנית במקום העבודה
3. שילוב?

מסלול זיכוי המס:
1. ניתן לדרוש עד 3,000 דולר לילד ועד 6,000 דולר לשני ילדים ומעלה.
2. איך עושים: תובעים בדוח המס השנתי.
3. שני ההורים צריכים להפיק הכנסה או שאחד מהם הוא סטודנט מלא (באים אלי הרבה  H1B ואומרים "אבל בין הזוג לא רשאי לעבוד….האם אנחנו עדיין יכולים לתבוע? לא…..)
4. אני לא מסמפט את הזיכוי הזה…הוא לא באמת בגובה הסכומים הרשומים מעלה אלא רק אחוז מזה….מתשלומים של אלפי דולרים …אתם יכולים למצוא את עצמכם מקבלים בחזרה 1200 דולר. הוא יכול להתאים למשפחות ברמות הכנסה שנתית של 37,650 דולר ומטה.

מסלול הפקדה במקום העבודה:
מסלול שהאמריקאים נהנים לקרוא לו
FSA-Flexible Spending Account
1. ניתן לדרוש עד 2,500 דולר אם את/ה חד הורי או זוג נשוי שמגיד בנפרד (תשתדלו לא לעשות את זה….) או עד 5,000 דולר לזוג נשוי ללא קשר למספר הילדים.
2. איך עושים: בודקים אם יש תוכנית כזאת במקום העבודה ונרשמים אליה.
3. גם כאן שני ההורים צריכים להפיק הכנסה או שאחד מהם הוא סטודנט במשרה מלא.
4. ההגיון הוא שאתה מפקיד מהתלוש המשכורת לתוכנית והמעסיק מחשב את המס לפי השכר ברוטו פחות מה שהפקדתם, ואז אתם משלמים נניח לגן ובאים עם הקבלה לקבל החזר.
5. אני מאוד אוהב את ההטבה הזאת שהיא בדר"כ עדיפה על ההטבה במסלול האחר כי ברגע שאתם תובעים את ההוצאה, אתם מקטינים את ההכנסה לצורך מס וחוסכים הרבה יותר ממסלול זיכוי המס:
a. אתם חוסכים מס פדרלי
b. אתם חוסכים מס מדינתי
c. אתם חוסכים ביטוח לאומי וביטוח בריאות
Social Security and Medicare
d. תקרת ההכנסה לצורך חישובים מסוימים קטנה וזה דיי בא לטובתכם
6. שתי חסרונות באפיק הזה:
a. זה פרוצדורה וקושי תזרימי כי אתם בהתחלה גם משלמים מהתלוש וגם משלמים לגן ואחר כך..צריך קצת להתרוצץ כדי להראות קבלות ולקבל החזר.
b. אתם צריכים לתכנן שמה שאתם מפקידים לא יעלה על סכום ההוצאות. אם הפקדתם  5000 דולר ועשיתם שימוש ב-4000 דולר, היתרה בשנה הבאה הולכת לאיבוד

שילוב?:
1. נכון שאי אפשר לקבל במקביל את שתי ההטבות..אבל…… JJ אם יש לכם יותר מילד אחד וההוצאות השנתיות לשמירה על ילדים עוברות את ה-5,000 דולר (מאוד סביר), ראשית נצלו את FSA ולאחר מכן, הוצאות עודפות את ה-5000 דולר על הילד האחר ניתן לבקש הטבה במסלול זיכוי המס.
2. פסקה שנייה אני אביא ציטוט משיחה שלי עם אלון השבוע: "אלון, בחייאת…יש לך חברה  S CORP….אתה מוציא לעצמך פיירול…..כל כך קשה להירשם לFSA שזה שתים וחצי טפסים ולהזדכות בחזרה על מה שאתה משלם לגן של הילד?"

לקריאה נוספת:

https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/p503.pdf

הערה אישית –אני מנסה לבחור את הנושאים שאני כותב עליהם לפי הרלוונטיות לתקופה ולפי תדירות השאלות שאנחנו מקבלים…אם יש איזה נושא שמישהו רוצה שאתייחס או ארחיב -אשמח

הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן העוסק במיסוי ישראלי, אמריקאי ובינלאומי. האמור הינו להשכלה כללית בלבד, הוא אינו כולל ניואנסים קיימים, אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן