הן לא רוצות לתת לו גט –(מיסוי ישראלי טהור/חוזרים לישראל/רילוקיישן/היום שאחרי)

הן לא רוצות לתת לו גט –(מיסוי ישראלי טהור/חוזרים לישראל/רילוקיישן/היום שאחרי)

הפוסט נכתב מנקודת מבטו של ירון. אני לא לוקח צד. אני לא מעביר ביקורת.
 שירה וירון התחתנו מהר לאחר היכרותם, לא הייתה שם אהבה, אלא חיפזון ויצר הרפתקנות. זה לא עבד ביניהם ולאחר שנתיים של נשואים רצופי משברים, הוא ביקש להיפרד ולהתחיל חיים אחרים בניו יורק (הוא קיבל הצעת עבודה)..שירה לא רוצה לתת לו גט, הוא חושב שהיא לא מאוהבת, היא רוצה אותו כמפרנס, היא אומרת במפורש -היא רוצה חלק מהעוגה, גם אם אופים אותה כבר בניו יורק.
 חבוט מהקושי להתנתק משירה, לאחר שנה הגיש בקשה לניתוק תושבות למוסד לביטוח לאומי. אין לו כמעט זיקה למדינת ישראל אבל ישראל, כמו שירה, היא לא רוצה לתת לו גט, היא דחתה את בקשת ניתוק התושבות, היא רוצה גם חלק מהעוגה, גם אם אופים אותה כבר בניו יורק.
וכך ירון בין הפטיש לסדן, 56555 מייל מהאשה שלא משחררת ומהמדינה שלא מוותרת הן לא רוצות לתת לו גט…הן רוצות חלק מהעוגה.
 הקשבתי לסיפור של ירון ביחס לשירה, הפניתי אותו לעו"ד דיני אישות לא לפני שסיפרתי לו שסעיף 5א חוק יחסי ממון בין בני זוג, תשל"ג-1973 אמור לגאול אותו מיסוריו לאחר 9 חודשים (הסעיף נולד כדי למנוע סחטנות מעין זו בני בני זוג בישראל). מישראל, לא אצליח לגרום לו להתגרש אבל אפשר יהיה להבהיר לישראל שיש כבר מאהבת חדשה שיש להתחשב בה…..

דרכי התמודדות מול דרישת רשויות המס בישראל לקבל חלק מהעוגה:
 אפשר לכתוב על זה הרבה, אנסה להיות קצר. אז חזרתם לישראל, לא ניתקתם תושבות, לא רציתם או לא יכלתם לנתק תושבות- בשורה התחתונה, רואים בכם "תושבי ישראל" בכל זמן שהותכם בארה"ב. אתם מוצאים את עצמכם חייבים בשל ההכנסות בארצות הברית גם מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי ובריאות (לא בשיעור המינימום המטעה של 167 שח לחודש….). הם רוצים את חלקם. טענת ניתוק תושבות נפלה –מה עושים הלאה?
נשארו בארגז הכלים – שני כלים
1. שחיקת בסיס המס –תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות מסוימות) התשל"ב-19722 מאפשרות לירון לדרוש הוצאות שלא ניתן היה להעלות על הדעת לדרוש לו עבד ונשאר בישראל (בתנאי שהוצאו ויש הוכחה!). ירון יוכל להפחית מההכנסה לצורך חישוב המס הישראלי את 
 עלויות כרטיסי הטיסה, 
דמי השכירות ששילמת למגורים 
(אם היו לו ילדים –אזי גם מה ששילם עבור חינוך), 
 והכל עד גובה הסכומים בתקנות (לחפש בגוגל) ובתנאי שתראה שהם הוצאו בפועל ושהמעסיק שלך אינו מעסיק ישראלי אלא מעסיק מקומי. 
 (חברי בשגרירות, קונסוליה, משלחת משהב"ט או סוכנות-סורי…לגביכם, כמו ביחס לכל יחיד אשר נשלח לרילוקיישן מטעם מעסיק ישראלי, זה לא תופס אלא שיש מערכת כללים אחרת עם הקלות אחרות מאזנות) 
 זיכוי ממס זר –המטרה היא לקחת את מיסי הפדרל והסטייט שירון שילם ולבקש להתקזז עליהם בחישוב המס הישראלי (לפי הנוסחה בפקודת מס הכנסה). 
הביטוח הלאומי וה Social Security Taxx – זה החלק הכואב: ארצות הברית וישראל חברים טובים..אבל אין אמנה לעניין זה ויש כפל תשלומי ביטוח. ירון משלם גם social security בארהב וגם ביטוח לאומי בארץ. 
לא ניתן כעת לקזז את ה-Social Security  ששולם בארה"ב כאילו היה מס זר כנגד חבות מס הכנסה בישראל, אבל אני יכול לכתוב שנושא זה כרגע בשלבי מחקר ופיתוח ואני בהחלט מחפש משפחה/יחיד שחוזרים לישראל מרילוקיישן ורוצים לאתגר את הסטטוס קוו בעניין זה.
 עד כאן להיום,

הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי ומשפט אמריקאי, ישראלי ובינלאומי. הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד, אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן