שחק עם המיסים עד שתקבל בעיטה בתחת (אובדן סטטוס וגירוש כתוצאה של הרשעה בהונאת מסים)

 

שחק עם המיסים עד שתקבל בעיטה בתחת (אובדן סטטוס וגירוש כתוצאה של הרשעה בהונאת מסים)

-פוסט משותף עם עו"ד אלכס צ'רני (דיני הגירה)

ישבתי לפני כמה ימים עם לקוחה חביבה. אנחנו עובדים ביחד כבר שנתיים. דוח מס שני אנחנו כבר עושים ביחד. תמיד היא טרחה להדגיש שהיא סומכת על הדרך שלי. השיחה האחרונה איתה הייתה קשה לי, כי הפעם נראה היה שהיא דיי מאוכזבת מהדרך שלי.

"אשר, תשמע", היא פתחה, " אנחנו חייבים לדבר, חברים שלי פשוט מסתלבטים עליי, אנחנו כולנו באותו התחום (מקבלים עמלות ממכירת מוצרי קוסמטיקה אי שם באמריקה הגדולה –א.ט), הם אומרים לי שאני צריכה לעבוד עם רואה חשבון".

ואז המשיכה " אשר, לא מסתדר לי שהם עושים יותר כסף ממני ומשלמים פחות מס ממני?"

בחצי השעה שתעבור הסברתי לה את מה שכבר הספקתי להכיר במגזר הזה, חברה צעירים באים לאמריקה, פותחים חברות כי מישהו אמר להם שככה חוסכים מסים, על הדרך הם מעמיסים הוצאות עם ובלי שום קשר לפעילות העסקית וזה כי אף אחד לא בודק.

"תראי ש', הנייר 'סופג הכל' –הכל טוב ויפה עד שמישהו בודק".

"תגיד לכל אותם חברים, שהם משחקים באש, הם עדיין לא מבינים את זה –אם יש להם מזל –מי שמכין עבורם את הדוח, יסרב להיות חותמת גומי וגם יבדוק מה הוא מכניס, אם אין להם מזל , הוא גם יחתים אותם על מסמל הסרת אחריות 'מה איכפת לי' 'הלקוח הביא את הנתונים'  'אני לא שוטר'"

"אבל אשר,  בכל זאת, אנחנו כאן כמה שנים ואף אחד לא חטף ביקורת".

חזרתי הביתה –זה לא נעים, חשבתי לעצמי שהסיכוי שלי לשנות את דעתו של מי שמנסה להמשיך בפרקטיקה הזאת של השתוללות לא הוגנת במס היא רק באמצעות שימוש בנשק לא קונבנציונלי –הוא נשק יום הדין:

שורה תחתונה: הגעת לארצות הברית, הזעת דם בשביל לקבל את הגרין הקארד, אפשר לשלול לך את הסטטוס ולהוציא צו גירוש מאדמת ארצות הברית אם תהיה מעורב בהונאה בתחומי המס.

"הונאה"????? זה מילה מפוצצת מידי הונאה זה לגנבים לא?

אני בסך הכל הכנסתי את השכירות של הבית ו=לעסק ואת הבגדים שקניתי הלא אני צריך להיות ייצוגי

חיים ומוות –ביד של הגדרות החקיקה

נספר לכם היום, אני (מסים) וחברי עו"ד אלכס צרני (הגירה) על הזוג היפני אקיו ופוקסו קוואשימה (לי זה עושה קונוטציה לסושי ולרכב דו גלגלי). מדובר בזוג שהיגר מיפן וניהל מסעדה משגשגת בקליפורניה. לאחר מספר שנים הם קיבלו את המעמד המיוחל –תושבות קבע.

היה להם תיאבון, כך נראה, לא רק לאוכל יפני אלא גם לכסף ואולם לא התחשק להם לשתף ברווחים את האח הגדול ברשויות המס והם הורשעו בהעלמת מסים.

עד כאן –סתם עוד מקרה של הליך פלילי רגיל, אלא שהריח של התבשיל היפני הגיע עד לחלונותיהם של ה USCIS ונפתח להם התיאבון.

שילוב הרסני בין הוראות קוד המס האמריקאי להוראות קוד ההגירה

שיטת המכבש והמלקחיים:

המכבש = הIRS

בקוד המס האמריקאי, ישנן סוגי עבירות רבות, עבור חלקן קשה לרשויות המס להשיג הרשעה בבית משפט, אז הן מבקשות הרשעה תחת סעיף שלגביו אומנם הקנסות הן בשיעור נמוך יותר, אך סיכויי ההרשעה (וזה הסוד) גבוהים –וזהו סעיף 7206 (1) –(2) לקוד המס האמריקאי:

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/26/7206

Any person who—

(1)Declaration under penalties of perjury

Willfully makes and subscribes any return, statement, or other document, which contains or is verified by a written declaration that it is made under the penalties of perjury, and which he does not believe to be true and correct as to every material matter

האם מישהו אי פעם טרח לקרוא את נוסח ההצהרה לפני שהוא חותם על דוח המס?

וכך, לא מאוד קשה להשיג הרשעה… ועוד החתימה שלך מתנוססת בדוח המס… ואתה הרי רק פתחת חברה כדי לחסוך במסים….

במקרה של היפני שלנו, הוא הורשע כבעל מניות בחברה כי חתם על הדוח של החברה בבעלותו, כלומר החברה בבעלותו הגישה דוח מס כוזב וחתימתו זיהתה אותו כנושא באחריות.

המלקחיים = ה USCIS

סעיף "המלקחיים" או סעיף "הבעיטה בתחת" או "סעיף הגירוש" נמצא כאן:

(8 U.S.C. § (a)(43)(M)(i)),

https://www.law.cornell.edu/uscode/text/8/1101

מי שקורא את לשון הסעיף, רואה שנדרש יסוד של Tax Evasion כדי להשיג גירוש (התחמקות ממס לפי סעיף 7201 הוא סעיף  שהIRS בדר"כ לא מגיש עליו כי נטל הראיה גבוה).

במקרה של היפני שלנו, למרות שהוא הורשע "רק" בסעיף הצהרת שווא –סעיף 7206 שזה אמרנו הסעיף שיותר קל להפיל עליו), בית המשפט העליון קבע שעילת הגירוש מתקיימת לא רק במקרה של Tax Evasion (חתיכת סרט להוכיח) אלא גם בהצהרת שווא.

יש יסוד נוסף ובו צריך להראות הצהרת שווא + הפסד כספי לממשל העולה 10,000 דולר וזהו אתה על מטוס בחזרה למזרח התיכון לפתוח חומוסיה.

אתה הבנת את זה ברוך?

עד כאן להיום,

הכותבים:
אשר טוריאל –רו"ח משפטן -הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי, משפט וחשבונאות בזירה הישראלית האמריקאית והבינלאומית, הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד. אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות. הכתוב אינו מקים יחסי לקוח-רו"ח/עו"ד.

אלכס צרני –עו"ד  -עורך דין העוסק בדיני הגירה בארה"ב

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן