פיתה על הגז –פורקים על עול

פיתה על הגז –פורקים על עול

חג שמח ושנה טובה (משתדל לעלות רק בימי שני)

השבועות האחרונים שלי שתכף ארחיב עליהם מזכירים לי את המערכון של הפרלמנט "יום הכיפורים אצל שאולי וראובן.
שני אחים ואבא אחד: שאולי- אצלו הצום נגמר איך שהתחיל. וראובן והאבא מנסים לאורך יום הצום לשמור על הכללים, עד 6 שעות לפני תום הצום אז מגיע השיא בו שאולי מחמם את הפיתה על הגז. דקות יעבור, ממש לפני הדד ליין וזהו גם ראובן נופל ושובר את "כללי התקנון".. דקות יעברו וגם האבא מצטרף לחגיגה שכולה פריקת עול אחת גדולה עם מגש כנאפה, סוכר חם וגבינת עזים.
ניתן לראות את המערכון כאן:
http://www.mako.co.il/…/arti…/Article-03b509ce983f931006.htm

מסים:
קצת אחרי ספטמבר 15 ומעט לפני אוקטובר 155, אלו המועדים שבעצם עד אליהם ניתן להגיש את דוחות המס של שנת 2015 למי שהגיש בקשה להארכת מועד במרץ או אפריל 2016 לפי העניין.
אני רואה את ה"שאולי וראובן" בתחום שלי, לקוחות, שלאורך כל התקופה דאגו לשמור על הכללים וממש רגע לפני ,למרבה הצער, פורקים כל עול בתחום המסים.
אני רואה נותני שירותים שעסקו בפעילות עסקית במהלך השנה. הם, כמו רבים אחרים במהלך השנה"התגלגלו". הידע שלהם לגבי האם הם רווחיים נבע רק מכניסה לחשבון הבנק ובדיקת היתרה. הם לא דאגו להנהלת חשבונות ולא הבינו שהם כבר לא במגרש של שכירים והם חייבים להעביר מקדמות מס לרשויות המס השונות.
והנה, מגיע רגע הכנת דוח המס, בו מרכיבים דו"ח רווח והפסד, עושים את ההתאמות הדרושות למס, מנסים למצות כל הטבת מס אפשרית ועדיין…ללקוח יש רווח נקי גבוה וחשבון מס גבוה אף הוא. לזה הלקוח כבר לא התכונן.
ואז מתחיל מחול שדים של פריקת כל עול:
לפתע….תשלום לויקטוריה סיקרט של בת הזוג הופך פתאום הם "מדי עבודה".
לפתע… הצגה בברודואי הופכת פתאום ל"השתלמות עסקית".
לפתע הסרוויסים החדשים שקנה לחמותו הפכו פתאום ל"ציוד עסקי"
לפתע יש הוצאות תדלוק הרכב באוסטין טקסס גם בפנים….למרות שהעסק פועל בניו יורק…
ועוד כהנה וכהנה….

משעשע עד שחוטפים ביקורת ולך תסביר האיך החזייה מידה B של בת הזוג קשורה להפקת ההכנסה של בן הזוג.

כללי עשה במהלך השנה-בקצרה מיועד לבעלי עסקים (לא מיועד לשכירים):
1. חשבון בנק וכרטיס אשראי לפעילות העסקית בלבד–לא מערבבים פרטי ועסקי ביחד
22. הנהלת חשבונות –אין חשק לקנות תוכנה? לא מסובך, תורידו כל חודש את דפי הבנק וכרטיסי האשראי לאקסלים לקובץ מאוחד ותבדקו בכלל שאתם עושים כסף (רווח חשבונאי, לא רווח לצורכי מס)
33. תעבירו מקדמות מס לרשויות המס- ככלל, מערכת המס הפדרלית והמדיניתי מחייבת תשלום המס על חשבון כבר במהלך השנה. רבים לא יודעים שתענוג הזה לחשב את המס כשמגישים דוח מס פעם בשנה הוא לא בחינם, הוא מגיע עם תשלום קנסות וריבית כבר בתוך הסה"כ הכולל (הם לא פריאירים).
אם היית שכיר, היית משלם מס כבר דרך תלוש המשכורת אבל אתה עצמאי ואתה צריך לדאוג לזה לבד.
כמה להעביר? יש כמה נוסחאות אבל למען הפשטות אכתוב שאפשר לקחת את המס ששולם בשנה הקודמת ולחלק לארבע ולשלם בארבע מקדמות שוטפות במהלך השנה.
44. תשמור קבלות ותיעוד להכנסות והוצאות

ככה, מגיעים למועד הגשת הדוחות, לא נבהלים מהמספרים ולא צריכים לחמם פיתה על הגז (לעבור על החוק)

עד כאן להיום,

הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי ומשפט אמריקאי, ישראלי ובינלאומי. הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד, אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן