מה הסיכוי שהIRS יבקש לבדוק את הדוח שלך –סטטיסטיקות מבית היוצר של ה IRS

ה IRS מפרסם מידי שנה את ה DATA BOOK שלו. זהו ספר הסטטיסטיקה שלו ובו שפע של פרטים (לדעתי) מעניינים.

החל מכמה דוחות הוא קלט, כמה הוא גבה וכמה הוא החזיר –גם במונחי סה"כ וגם לפי חלוקה גאוגרפית

כך למשל –עבור שנה פיסקלית 2017 הוא קלט ועיבד 245 מליון דוחות מס כאשר מתוכם 151 מליון דוחות של יחידים ומשקי בית ו 10 מליון דוחות של עסקים
(מקור: טבלה 3 עמוד 5)

כך למשל קליפורניה מייצרת יותר דוחות מס יותר מכל מדינה אחרת עם כמעט 30 מליון דוחות, ולאחריה טקסס עם 19 מליון דוחות ולאחריה ניו יורק עם 16 מליון דוחות.
(מקור: טבלה 3 עמוד 5)

מבחינת החזרי מס שהונפקו לנישומים, התמונה מעט שונה- קליפורניה היא המדינה שתושביה זכו להכי הרבה מקרים של החזרי מס עם 13.8 מליון מקרים, טקסס אחריה עם 10.2 מליון מקרי החזרי מס, פלורידה עם 8 מליון מקרי החזר וניו יורק עם 7.8 מליון מקרי החזרי מס.
(מקור: טבלה 7 עמוד 16)

נראה שהשאלה המטרידה יותר מכל היא מה הסיכוי שדוח שהכנתי והגשתי בסופו של דבר ייבחר לביקורת על ידי ה IRS?
נתון זה מעניין אנשי מקצוע וניתן למצוא אותו בטבלה 9a עמוד 23)
יש שם רשימה ארוכה של מקרים ובצידם האחוז ואני על מנת לפשט ריכזתי מספר מקרים בולטים. עשיתי את זה בסדר יורד, כלומר בראשית הטבלה "19" מסמן: אחד מתוך 19 דוחות מסוג זה ייבחרו לבדיקה.

נקודה אחרונה לציון היא שגם אם דוח נבחר לביקורת, ב-71 אחוז מהמקרים, הביקורת מתבצעת באמצעות הדואר (לא ביקורת פרונטאלית) ו- 3 אחוזים מתיקי הביקורת מסתיימים בהחזר מס (מקור: עמוד 22)

הנה לינק ל DATA BOOK
https://www.irs.gov/pub/irs-soi/17databk.pdf

אשמח לענות על שאלות

הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי, משפט וחשבונאות בזירה הישראלית האמריקאית והבינלאומית, הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד. אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות. הכתוב אינו מקים יחסי לקוח-רו"ח/עו"ד

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן