סודוקו תאונות מס במתן מתנות מההורים בישראל לילדים בארה"ב – מיסוי רילוקיישן/ בילאומי/אמריקאי /ישראלי)

あなたが行動する前に考えて

 

אני כל הזמן עצבני או כעוס או טרוד. ניסיתי בעבר להרגיע את הראש באמצעות מדיטציה, אבל זה לא קל, לגרום למחשבות מציקות להסתלק ושאת מקומם יתפסו מחשבות אחרות- זו מיומנות שאני עדיין עובד עליה. קראתי ב"נזיר שמכר את הפארארי שלו" שהMIND הוא כמו מקרן שקופיות ושאתה יכול לטעון כל פעם שקופית אחת, אני עובד על זה.

אז לאחר שהבנתי שאני לא יכול להתמיד במדיטציות, עברתי לסודוקו, זה כן מצליח להסיח את המחשבות.

אני מעריץ את המשחק. לכל מספר יש אך ורק מקום אחד. המיקום של המספר חייב להיות בהרמוניה עם הריבוע הפנימי, עם השורה ועם העמודה. מקום אחד בלבד. טעות בהצבה של מספר אחד משמעה כישלון של המשחק כולו.

מרתק בעיניי.

מרתק בעיניי לא פחות שלפני עידן בו כתבו תוכנות משחק במחשב, איך ידעו לכתוב משחק כזה, לרוקן את הטבלה ולשבץ את מינימום הספרות כך שהפותר יגיע לבד לתשובה עם מינימום אינפורמציה.

גלעד מספר לי את הסיפור שלו ובעיני רוחי אני רואה את ההקבלה לסודוקו, אם כי לשמחתי עולם המס פחות נוקשה מריבועי הסודוקו ובכל זאת פעולות שאינן בסדר הנכון יכולות להוביל לתאונות מסים.

אם אתם עוברים לארה"ב וממשיכים להחזיק בנכסים בארץ או מקבלים מתנות מההורים –שווה להמשיך לקרוא.

פעם אחת (ב-2010) ……בארץ רחוקה רחוקה (ישראל) …… חייה לה לי.

לי בחורה צעירה תושבת ישראל נישאה ועברה לניו יורק ללימודים. כמו רבים, היא החלה את דרכה בויזה J1 בשנת 2010. אביה של לי, יחיאל – לא היה מאושר ממנו –בת שלו קטנה לומדת בחוץ לארץ. כל עוד תלוי בו, לא יחסר לה כלום העיקר שתלמד, קבע בליבו, וכך מידי שנה, שלח לזוג כספים (לא מעט) שיתרכזו בלימודים.

שנים לאחר מכן, בן הזוג של לי ימצא עבודה, ישנה את הסטטוס ל H1B

וכך באמצע 2014, הזוג מקבל תושבות קבע.

גם הסטטוס הוא קבע

וגם המתנות מהאבא זורמות דרך קבע

והנה הבת מסיימת תואר, לזוג נולד ילד ואבא יחיאל שולח מתנה נוספת – 12 אחוז ממניות החברה שבבעלותו –עוברות לבעלות הילדה (לא מעט כסף).

המניות בבעלותה ימשיכו להוליד הכנסות מדיבידנדים.

あなたが行動する前に考えて

 

סודוקו –כל מהלך משפיע גם בקובייה הפנימית, גם בעמודה וגם בשורה – טעות במיקום –תערער את האיזון כולו

לצערי, בני הזוג הציבו את המספרים לא במיקום המדויק –וכעת מגישים להם את החשבון:

הזירה הישראלית:

  1. בדין הישראלי, ככלל כשאתה נותן מניה =בעלות בחברה כמתנה לבן משפחה, אם המקבל הוא תושב ישראל –אין מס. אם המקבל הפך להיות תושב חוץ –תכין את הארנק –כך לפי סעיף 97 (א) (5) לפקודת מס ההכנסה הישראלית. לי שלנו קיבלה את המניה מאבא שלה שנים לאחר השהות שלה בארהב –האם היא תוכל לספר לישראלים שהיא עדיין תושבת ישראל?
  2. אז לי מהרהרת לשנות מיקום בקוביית המשחק ולישראלים לספר שהיא עדיין תושבת ישראל ולכן המתנה (בשווי מליונים) אינה חייבת במס –היא סוגרת חזית מול מס הכנסה ופותחת חזית מול הביטוח לאומי –הוא יוציא חשבון בגובה 12 אחוזים מההכנסות חו"ל (כולל מלגות בחלק מן המקרים)

 

あなたが行動する前に考えて

 

הזירה האמריקאית:

 

  1. בדין האמריקאי, כשאתה מקבל מתנה מאבא בעפולה ואתה תושב ארהב, אז גם אם יחיאל האבא אינו אזרח אמריקאי –אתה לא תשלם על זה מס בארה"ב, אבל מתנה מעל סף מסוים (100000 דולר) –חייבת בדיווח חובה. –זהו טופס 3520.
  2. בדין האמריקאי, בחלק מן המקרים שאתה תושב ארהב ומחזיק בבעלות בחברה זרה (לפחות בשיעור של 10 אחוזים), ייתכן ולא יהיה לך מס (ייתכן –כללי CFC בפוסט נפרד)- אבל החזקה כזאת מחייבת דיווח בטופס מכוער מאין כמותו בשם טופס 5471.
  3. בדין האמריקאי –כל עוד היית סטודנט עם ויזת J או F, האמריקאים לא יגעו לך בהכנסות מארץ הקודש, אבל משהפכת לתושב ארהב (וקבלה של גרין קארד הופכת אותו לתושב ארהב לצורכי מס), אתה כבר צריך לדווח על הכנסות שנולדו לך ולא משנה אם נולדו בפילדלפיה או בפרדסיה.

הטפסים הללו, יחד עם FBAR, 8938 (סוג של מקבילה להצהרת ההון בישראל?), גם אם אינם מולידים חבות מס, הקנסות בגין אי הגשה שלהם הם בני חמש ספרות ויותר. חמש ספרות, לא ארבע ספרות, לא שלוש ספרות, לא שתי ספרות ולא חמוצים. חמש ספרות.

לי מהרהרת בליבה, אז אולי נספר לאמריקאים שאנחנו בכלל לא אמריקאים אלא תושבים זרים? אבל קיבלנו גרין קארד…

אז היכן נשבץ את עצמנו במשבצת –למי נגיש את הצווואר?

 

והנה אנחנו שורה ארוכה של יועצים יושבים אל תוך הלילה, מנסים לפתור את הסודוקו הזה.

  1. אל תהיה נביא
  2. תלמד מטעויות של אחרים
  3. תשחק הרבה סודוקו
  4. ואידך זיל גמור

 

אשר טוריאל הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי, משפט וחשבונאות בזירה הישראלית האמריקאית והבינלאומית, הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד. אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות. הכתוב אינו מקים יחסי לקוח-רו"ח/עו"ד.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן