ספרו את זה לסבתא!

ספרו את זה לסבתא!

שלום לכולם ובמיוחד לאלו העושים דרכם לפלורידה,
הפוסט היום מגיע בהשראתה של ג'יימי שלא יכלה להיפגש כי היא מלווה את סבתא שלה לנסיעה השנתית לפלורידה, וכן גם לאליסון שבאותו צירוף מקרים סיפרה לי שאמא שלה עוזבת את פיירלן ניו גרזי לחודשי החורף ונוסעת גם היא לפלורידה. וכן בהשראתה של הדס שיש לה עסק שמתבסס על התנועה העונתית ההמונית הזאת של רבים ממדינות הצפון הקרות אל פלורידה.

תופעת ה Snowbird
אז יש לזה גם שם! Snowbird …בדומה לבעלי הכנף (JJ ) מידי שנה, בתקופה זו, רבים (בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת) מבקשים לברוח מקור החורף של מדינות הצפון והם מהגרים למספר חודשים למדינות דרומיות. הם ישהו שם מספר חודשים ויחזרו עם תום החורף…
בדיקה שעשו לפני שנים העריכה שיותר מ-800,0000 מבוגרים מגיעים לפלורידה בלבד. ראו:
https://www.bebr.ufl.edu/…/J%20Geront%202006%20(Elder%20Mig…

אז איך זה קשור לעולם המס ומה אפשר ללמוד מזה?
ישנם כאלה שרוצים לרתום את עובדת היותם מספר חודשים מחוץ למדינה בה הם מתגוררים לטובת הפחתה במס ורציתי לכתוב על זה.
בארה"ב אנחנו משלמים מס הן לממשלת ארה"ב באמצעות הIRSS והן לרשות המס המדינתית שבה אנו חיים או מפיקים הכנסה (אנחנו משלמים גם לרשות המס המקומית (למשל מס על ההכנסה בניו יורק העיר). ישנם מספר מדינות בארה"ב שלא מטילות מס מדינתי ואחת מהן היא פלורידה שלא מטילה מס מדינתי על יחידים.
אלו שעוברים בחודשי החורף מניו יורק הקפואה (שם שיעור המס הוא 4%-8.82%% ויש גם את שיעור המס של העיר ניו יורק שתיבדל לחיים 2.907%-3.876%)) לפלורידה הנעימה (שם שיעור המס הוא אפס) מתענגים על הרעיון לחסוך במסים, לפחות בתקופת הזמן שבהם הם חיים בפלורידה אבל המציאות מלמדת אחרת:
אני אכתוב רק על מדינת ניו יורק, כמובן שיש לבדוק את החוקים בכל מדינה.
מדינת ניו יורק מחייבת במס על הכנסות אם הם:
1. מופקים בתחומיה (שזה קל)
22. מופקים בידי מי שהוא תושב שלה (שזה כבר יותר סבוך). אז מתי ניו יורק תראה בך כתושב שלה וכפועל יוצא תרצה מס גם על הכנסות שאתם מפיקים בבוקה רטון? (זה מזכיר לי את הדיון בנושא תושבות מס לצורך פקודת מס ההכנסה הישראלית ומתי לישראל יש זכות מיסוי על הכנסות שנצמחות בארה"ב).
שורה תחתונה: אם אתה מעתיקים את מקום מגוריך באופן קבוע (ולא רק באופן עונתי כדי להימנע מפינוי השלג במדרכה) לפלורידה, סביר שיש לך קייס ולא יתעסקו איתך. במקרה זה, על הכנסות שאתם מפיקים עדיין בתחומי ניו יורק (למשל הכנסות שכירות, ריבית) תשלמו מס, אבל אם את/ה יועץ שעובד למשל מהבית וכעת עושה את זה מבוקה רטון…יש לך קייס סביר לחסוך את מיסי המדינה.
אם אתם עוברים לפלורידה לתקופת החורף –רשויות המס של מדינת ניו יורק בדר"כ לא יקבלו את הטענה שניתקתם תושבות והן יבקשו מס על כלל ההכנסות שלכם.
כדי לצאת מרשת המס של מדינת ניו יורק, אתם צריכים להראות שבית הקבע שלכם (ה -Domicile): כבר אינו בתחומי המדינה. לעיתים זה קל כי מדובר במשפחה שעוברת לכל דבר ועניין (מוכרת הכל בניו יורק ועוברת לפלורידה), ולעיתים זה כבר יותר קשה (למשל במקרים בהם אתם מחזיקים כבר שני בתים), אז יש גם בודקים פרמטרים אחרים (ראו לינק למה מבקרי רשות המסים של ניו יורק יבדקו:
https://www.tax.ny.gov/…/nonresident_audit_guidelines_2014.…)
גם אם בית הקבע (פיזי +כוונות) אינו בניו יורק, עדיין עליכם לשהות בתחומי המדינה פחות מ-183 ימים בשנה.

יש הרבה שעוברים לפלורידה למספר חודשים ומבחינתם כבר אינם מגישים דיווח לניו יורק. כאשר זה מתגלה (בדר"כ באמצעות דיווח צד ג), מחלקת המסים של מדינת ניו יורק מתחילה באיסוף נתונים ולאחר מכן גם שולחת חשבון…תשאלו את משפחת ליברמן מקווינס.
http://www.st-cpas.com/…/domicile-revisited-snowbird-case-…/
ודבר נוסף: זה מפתה לנסות לבנות תמונה של ניתוק תושבות, בדוגמא הזו ממדינת ניו יורק, כדי להימנע ממס של אותה מדינה, אבל הייתי מציע להיות מודע לפרמטרים נוספים –למשל: ברגע שאתם בונים תמונה שניתקתם תושבות במדינת המקור (ואינכם גרים באותו בית מגורים קודם שלך) –האם אתם יודעים שאתם שוחקים את הפטור ממס הפדרלי על רווח הון במכירת הנכס יום אחד?
לקריאה נוספת:
https://www.tax.ny.gov/pit/file/pit_definitions.htm
https://www.tax.ny.gov/…/t…/pit/permanent_place_of_abode.htm

עד כאן להיום, אז…..ספרו את זה לסבתא!

הכותב הינו רואה חשבון ומשפטן שעוסק במיסוי ומשפט אמריקאי, ישראלי ובינלאומי. הכתוב הינו להשכלה כללית בלבד, אין לקבל החלטה ללא בחינה פרטנית של העובדות

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
דילוג לתוכן